سلامت

ساخت وبلاگ

سنگ کلیه (لیتیاز کلیوی، نفرولیتاسیس)، رسوبات سختی از مواد معدنی و نمکی است که در کلیه ها تشکیل می شود و در صورتی که سنگ کلیه در مجاری ادراری قرار بگیرند، با عفونت ادراری همراه هستند یا عوارض ایجاد می کنند، که ممکن است نیاز به عمل جراحی باشد. افرادی که نتوانسته اند با استفاده از قرص برای دفع سنگ کلیه این بیماری را دفع کنند، به سراغ انواع جراحی سنگ کلیه از جمله عمل PCNL می روند. در ادامه این مطلب با برخی از روش های سنگ شکن کلیه آَنا خواهید شد.

عمل TUL

جراحی سنگ‌شکنی درون اندامی عمل TUL سنگ کلیه برای خارج کردن سنگ های کلیوی استفاده می‌شود. یک لوله پس از ایجاد یک شکاف در پشت شما وارد می‌شود و سنگ‌ها را خارجی می‌کند.

مزایاي سنگ شکنی از طریق مجرا:

  • این روش نیازي به برش جراحی ندارد.
  • خطر عفونت و خونریزي بسیار کمتر از روش جراحی باز است.
  • دردهاي پس از عمل معمولا وجود ندارند یا بسیار جزئی هستند.
  • بیمار چند ساعت پس از انجام عمل،مرخص شده و می تواند به منزل برود.

بیش تر بخوانید: درمان واریکوسل با دارو

عمل RIRS

در عمل RIRS مشابه آندوسکوپی لوله ای از میزراه وارد می شود و پس از طی مسیر از دیواره مثانه وارد حالب ( میزنای ) می شود و سپس به کلیه می رسد. در این مقاله هزینه عمل rirs بیماران بیمارستان محب مهر در سال ۹۸ بررسی شده است.

تجهیزات مصرفی حین عمل، تعداد خدمات جراحی در اتاق عمل، تعداد روز های بستری در بیمارستان، آزمایشات مورد نیاز از نظر پزشک ، دارو ها ، خدمات پاراکلینیکی مثل تصویربرداری بسته به تشخیص پزشک یا جراحی شما و مشاوره یا ویزیت پزشکان  برای هر فرد متفاوت از فرد دیگر است و نمی توان به طور قطعی قبل از مراجعه به بیمارستان قیمت دقیق را تعیین نمود. اگرچه می توان به طور تقریبی محدوده مبلغ پرداختی برای مجموع اقدامات مورد نیاز یک عمل جراحی خاص را برای بیشتر افراد پیش بینی نمود.

سنگ شکنی برون اندامی

دکتر مجتبی عاملی می‌گوید سنگ شکنی برون اندامی می‌تواند در سنگ‌های بالای پنج میلی‌متر تا حدود پانزده و در نهایت بیست میلی‌متر سنگ در کلیه هم جوابگو باشد. در واقع برای هر سنگی در این ابعاد در کلیه‌ها می‌توانیم یک بار سنگ‌شکنی برون اندامی را امتحان کنیم.

 سنگ‌شکنی برون اندامی با امواج فرا صوت انجام می‌شود و در مقالات تاکید شده که حتی این نوع سنگ‌شکنی در هر نوبت می‌تواند به حدود پنج درصد از بافت کلیه آسیب بزند. در نتیجه روش کاملاً بی خطری نیست.

 برای سنگ‌های بزرگ‌تر از این سایز یا سنگ‌هایی که به سنگ‌شکنی برون اندامی مقاوم هستند؛ با توجه به وضعیت جسمی بیمار مثلاً اینکه بیمار خیلی اضافه وزن داشته باشه یا جنس سنگ مثلاً سنگ سیستئینی باشد و امثال آن؛ باید از روش‌های دیگری استفاده شود.

منبع: https://www.jarahilaqari.ir/

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 48 تاريخ : يکشنبه 30 مهر 1402 ساعت: 20:29

اگر به دنبال کاهش وزن سریع و رسیدن به اندام دلخواه خود هستید ممکن است در ابتدا قبل از انجام هرگونه جراحی چاقی سایت‌های مختلف را برای دریافت برنامه رژیمی جستجو کرده باشید. رسانه‌های مختلف امروزه با اطلاعات زیادی در مورد رژیم و برنامه غذایی بمباران شده‌اند، به همین دلیل انتخاب یک شام رژیمی مناسب  از بین این همه توصیه‌های تغذیه‌ای تنها می‌تواند باعث سردرگمی شما شود.

غذای رژیمی مناسب برای لاغری

سالاد رژیمی که افراد دارای اضافه وزن مصرف می کنند باید جایگزین وعده ی غذایی شود. این غذاها معمولاً از مواد غذایی کالری منفی تشکیل شده اند که سبب می شود تا علاوه بر این که کالری به بدن فرد نرسد، مقداری انرژی نیز برای هضم آن از بدن دریافت شود. بدین صورت سبب لاغرتر شدن فرد به مرور زمان می شود.

سالاد رژیمی کالری منفی به کمک انواع سبزیجات مانند اسفناج، کلم، کرفس، فلفل دلمه، خیار و ... تهیه می شود و معمولاً اکثر مردم هم آن را می پسندند. این غذاها باعث می شوند تا فرد احساس سیری کند و نیازی به ریزه خواری و مصرف مواد غذایی پرکالری نداشته باشد. به همین علت چندان سبب خسته شدن فرد از رژیم خود نمی شود. سالاد را می توان با ترکیبات مختلف تهیه کرد. از این رو هر کسی بر اساس ذائقه ی خود می تواند ترکیبی از میوه و سبزیجات مختلف را با هم ترکیب کرده و مصرف کند. کسانی که به طعم دار کردن این سالادها علاقه دارند نیز می توانند با کمی روغن زیتون یا آبلیمو و ادویه جات سالاد آن را سرو کنند؛ اما بهتر است به این نکته دقت داشته باشید که سالادهای معمول که حاوی مقدار زیادی سس های چرب هستند به عنوان غذای رژیمی محسوب نمی شوند.

البته سالادهای رژیمی همیشه هم شامل یک ظرف سبزیجات نیستند، ممکن است یک سری مواد دیگر مانند کشمش، تنقلاتی مانند بادام، لوبیا پخته و ... نیز در این سالادها به چشم بخورند. از این رو تنوع بالایی دارند و می توان ترکیبات آن را به گونه ای تدارک دید که بسیاری از مواد غذایی را در خود جای دهند که مورد نیاز بدن هستند.

بیش تر بخوانید: ورزش برای لاغری شکم

چطور غذای رژیمی درست کنم؟

این تصور که غذاهای رژیمی بی مزه و طعم هستند رو کنار بذارید، این روزها با توجه به سبک زندگی مدرن، چاقی و اضافه وزن به یک مسئله مهم تبدیل شده است. از این رو دنبال کردن رژیم غذایی کم کالری و استفاده از غذاهای رژیمی به یک برنامه روتین و معمول برای بیش تر افراد مبدل شده است. البته استفاده از این دست غذاها مختص افرادی که اضافه وزن دارند نمی باشد و تمامی کسانی که به دنبال حفظ سلامتی خود و پیشگیری از بیماری های مزمن امروزی هستند توصیه می شود.

بیش تر بخوانید: دیابت بارداری

غذای رژیمی ساندویچ  سبزیجات

خوبی این سوپر غذای رژیمی این است که  به سرعت آماده میشود و نیاز ندارید زمانی طولانی را صرف درست کردن آن کنید. یک وعده ی این غذا کالری کمی دارد و میتوانید به عنوان یک وعده مغذی روی آن حساب کنید. معمولا با سبزیجات سرو میشود. مواد لازم: ۱ عدد کدو سبز متوسط که ۶ برش طولی به آن داده باشید ۴ قاشق چای خوری روغن زیتون یک عدد سیر خورد کرده یک و نصف قاشق چای خوری سرکه بالزامیک یک هشتم قاشق چای خوری نمک یک هشتم قاشق چای خوری فلفل سیاه یک عدد نان ساندویچی متوسط ۸ برگ ریحان تازه ۱ گوجه فرنگی متوسط که نازک برش داده شده باشد ۱۷۰ گرم پنیر ورقه ای موزارلا

طرز تهیه سوپر غذای رژیمی:بهتر است ابتدا تابه بریانی بزرگ را روی شعله متوسط رو به بالا حرارت دهید. کدوها را در یک ظرف کم عمق قرار دهید. دو قاشق چای خوری روغن زیتون و سیر را اضافه کنید و با کدو سبز بپزید. هر طرف کدو سبزها را ۲ دقیقه بپزید و یا منتظر دیدن نشانه های پختن روی آن بمانید. هر قطعه کدو سبز را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید. سپس کدو سبز را به ظرف کم عمق که حالا کف آن سرکه ریخته اید بازگردانید. نمک و فلفل را به کدو سبز ها اضافه کنید. با قلموی اشپزی دوقاشق باقی مانده از روغن زیتون را روی لایه ی داخلی نان ساندویچی بمالید. ساندویچ را با کدو سبز، ریحان، گوجه فرنگی و موزارلا پر کنید. ساندویچ را کمی در تابه حرارت دهید تا گرم شود. مدت زمان اماده سازی این غذا: ۱۵ دقیقه است .

منبع: https://www.dritm.ir/

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 48 تاريخ : يکشنبه 30 مهر 1402 ساعت: 20:26

حال که چاقی و اضافه وزن دغدغه بسیاری از افراد شده است، لازم است که به دنبال راهی برای لاغری و کاهش وزن باشید. امروزه نام انواع عمل لاغری زیاد به گوشمان می خورد. افرادی که نتوانسته اند با استفاده از انواع رژیم لاغری کاهش وزن داشته باشند به دنبال این جراحی های لاغری می روند. در ادامه شما را بیش تر با این جراحی های لاغری آشنا خواهیم کرد.

جراحی لاغری

جراحی های لاغری بسیاری با متدهای متفاوتی امروزه به میان آمده اند که قصد کاهش وزن را دارند. اما لازم است بدانید که تمامی افراد نمی توانند به دنبال این جراحی های لاغری بروند. یکی از معروف ترین جراحی های لاغری، اسلیو معده نام دارد.

افرادی که شاخص توده بدنی آن ها بیش تر از 35 باشد می توانند به دنبال استفاده از این جراحی اسلیو معده بروند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بیش تر با جراحی اسلیو معده و موارد مرتبط با آن آشنا شوید.

اسلیو معده

جراحی اسلیو معده به روش لاپاراسکوپی در بیمارستان و تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. متخصص یا فوق تخصص لاپاراسکوپی چند شکاف بر روی شکمتان ایجاد می‌کند. این جراح لاغری با استفاده از یک تلسکوپ بلند و باریک که دوربینی در انتهای آن نصب شده است عمل جراحی را انجام می‌دهد. لاپاراسکوپ از طریق برش‌های ایجاد شده وارد بدن می‌شود و حدود 80 درصد از معده شما را خارج می‌کند. جراح عمل لاغری لاپاراسکوپی را بر اساس تصاویر نشان‌داده‌شده بر روی صفحه‌نمایش (مانیتور) اتاق عمل انجام می‌دهد.

مراقبت ها و ریکاوری بعد از عمل اسلیو در بیمارستان

بیماران معمولاً یک تا دو روز را پس از جراحی اسلیو معده در بیمارستان می گذرانند.

در روزها و هفته های اولیه پس از جراحی، احساس خستگی، تهوع و استفراغ، مشکل در خواب، درد پس از جراحی، ضعف، سبکی سر، از دست دادن اشتها، نفخ و درد، مدفوع شل و فراز و نشیب های احساسی طبیعی است.

بیماران این موارد را به درجات مختلفی تجربه می کنند، بنابراین هر گونه نگرانی خاصی که دارید با تیم جراحی چاقی خود در میان بگذارید.

کنترل درد

  • ممکن است در محل برش یا در نتیجه نحوه قرارگیری بدن در حین جراحی احساس درد کنید. برخی از بیماران نیز درد گردن و شانه را تجربه می‌کنند که زمانی اتفاق می‌افتد که بدن گاز مورد استفاده در حین جراحی را دوباره جذب می‌کند.
  • اگر درد شما را از حرکت باز می دارد به تیم مراقبت خود اطلاع دهید.
  • درد با داروهای خوراکی برطرف می‌شود، که وقتی به طور منظم استفاده می‌شوند بهترین اثر را دارند.
  • قبل از درخواست دوز دیگر منتظر نباشید تا درد شما غیرقابل تحمل شود.
  • حفظ سطح ثابت دارو در جریان خون، درد را قابل کنترل نگه می دارد.
سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 37 تاريخ : يکشنبه 30 مهر 1402 ساعت: 13:06

امروزه با پیشرفت علم پزشکی در جراحی های زیبایی تعداد این عمل ها در بین مردم افزایش یافته است و هر روزه افراد زیادی تصمیم به انجام عمل های زیبایی می گیرند که در این بین جراحی لاغری شکم نیز در بین جراحی های زیبایی رتبه بالایی دارد. مسلما داشتن شکم بزرگ در افراد در هر رده سنی ایجاد نارضایتی می کند و باعث عدم اعتماد به نفس می شود. اگر شما نیز به دنبال سریعترین راه لاغری شکم و پهلو هستید می توانید یکی از انواع جراحی لاغری را انتخاب کنید.

جراحی لاغری

عمل لاغری به مجموعه ای از روش های جراحی گفته می شود که طی آن ها در بافت های معده، روده و دیگر بخش های دستگاه گوارش، تغییراتی ایجاد می شود که نتیجه آن کاهش وزن و درمان چاقی خواهد بود.

تمامی روش هایی که برای لاغری به کار می رود، تحت بیهوشی توسط بهترین جراح چاقی و یا باریاتریک صورت می گیرد.

به منظور کاهش وزن روش های مختلفی وجود دارد؛ از آنجایی که رعایت رژیم غذایی و ورزش کردن کمی زمانبر است، بسیاری از افراد برای دستیابی سریع تر به نتیجه مطلوب و درمان چاقی مفرط به سراغ عمل های لاغری می روند.

کاندیدای جراحی لاغری

او به این نکته که در برخی از عمل‌ها مانند اسلیو معده بیمه برخی از هزینه‌ها را می‌دهد اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: «شرط آنکه فردی کاندیدای عمل اسلیو معده باشد این است که bmi بدنش بالای عدد ٤٠ باشد و این یعنی این فرد در معرض بسیاری از مشکلات قرار دارد و می‌تواند با یک عمل ساده از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کند، البته افرادی که بیماری دیابت دارند و  نتیجه محاسبه bmi  آنها در حدود ٣٥ است نیز می‌توانند این عمل را انجام دهند.

جدیدترین روش جراحی لاغری

باید توجه داشت که هر یک از روش‌های جراحی لاغری دارای مزایا و معایب خود هستند و هیچ یک از آنها به عنوان جدیدترین روش جراحی لاغری شناخته نمی‌شوند. با این حال، چندین روش جراحی لاغری وجود دارد که هر کدام از آنها ممکن است برای کاهش چربی در نواحی مختلف بدن مورد استفاده قرار گیرند. برخی از این روش‌ها عبارتند از:

1. لیپوساکشن: در این روش، با استفاده از یک سری ابزارهای جراحی، چربی از نواحی مختلف بدن جمع‌آوری می‌شود.

2. لیزر لیپولیز: در این روش، یک دستگاه لیزر به ناحیه مورد نظر قرار می‌گیرد و امواج لیزر به بافت چربی فرستاده می‌شود. این امواج لیزر باعث شکستن سلول‌های چربی می‌شوند و باعث کاهش چربی در ناحیه مورد نظر می‌شوند.

3. لیپوماتیک: در این روش، یک محلول شیمیایی به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود تا چربی‌های موجود در آن ناحیه مایع شوند. سپس، با استفاده از یک دستگاه لیپوم، چربی‌های مایع شده از ناحیه مورد نظر جمع‌آوری می‌شوند.

4. کرایولیپولیز: در این روش، دستگاهی با استفاده از سردی به ناحیه مورد نظر قرار می‌گیرد و باعث تخریب سلول‌های چربی می‌شود.

همچنین، روش‌های جدیدتری نیز در حال توسعه هستند، اما برای استفاده از هر یک از این روش‌ها، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر.

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 44 تاريخ : شنبه 29 مهر 1402 ساعت: 15:37

رژیم غذایی سالم و متعادل چیست؟ | رژیم غذایی سالم و متعادل شامل تمامی مواد مغذی مورد نیاز بدن برای عملکرد صحیح می باشد. در حقیقت، تا 80 درصد بیماری های قلبی و سکته های زودرس را می توان با عادت ها و برنامه غذایی سالم و سبک زندگی درست، کاهش داد.

یک رژیم غذایی سالم می تواند به شما در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی به روش های زیر کمک کند:

  • بهبود سطح کلسترول خون
  • کاهش فشار خون
  • کمک به مدیریت وزن
  • کنترل قند خون

در ادامه با انواع رژیم لاغری از جمله رژیم کانادایی و یک رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان آشنا خواهید شد.

رژیم کانادایی

یکی از بهترین رژیم ها برای سوزندان کالری و چربی بدن، رژیم کانادایی می باشد. این رژیم یک دوره 15 روز است و رژیمی آسانی می باشد و تایم آن کوتاه است و شما از رژیم خسته نمی شوید، و در صورت اجرای دقیق بسیار موثر است. این رژیم سوخت و سازبدن را تغییر می دهد و به همین دلیل پس از پایان مدت آن می شود بصورت معمول غذا خورد، بدون آن که اضافه وزن بیاورید.

رژیم کانادایی به سرعت پربی های اضافی را می سوزاند و مانع بازگشت وزن از دست رفته می شود، همچنین این رژیم روی مرکز اشتها در مغز اثر می گذارد و اشتها کم می شود.

همانطور که گفتیم این رژیم دوره 15 روزه دارد و روزهای آن نباید کم و یا زیاد شود، همچنین برای مواد غذایی که در این روزها انتخاب شده نباید جایگزینی قرار دهید و دقیقا همان مواد غذایی را باید استفاده کنید. اگر این رژیم را بطور دقیق انجام دهید پس از پایان آن بین 5 الی 10 کیلو از وزن شما کاسته می شود و 10 الی 15 سانتیمتر از سایز شما کم می شود.

این رژیم برای افرادی مناسب می باشد که دارای سلامت جسمی کامل هستند و بیماری خاصی مانند فشار خون، ناراحتی قلبی و زخم معده و … ندارند.

نکته مهم: ممکن است میزان از دست رفتن آب بدن در روزهای اول زیاد باشد و حالت سستی به شما دست دهد که برای از بین بردن این حالت حتما در طول روز 8 لیوان آب بنوشید.

رژیم کتوژنیک

این رژیم که به سومین رژیم سریع دنیا تبدیل شده است، یک شعار دارد و آن هم کربوهیدرات کم، چربی زیاد (Low Carb, High Fat) است و با توجه به این شعار، روش کار این رژیم نیر کاملا نمایان می‌شود.

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 38 تاريخ : دوشنبه 24 مهر 1402 ساعت: 12:56

امروزه افراد زیادی به دنبال بهترین رژیم لاغری برای کاهش وزن اصولی هستند. یکی از انواع رژیم های لاغری که طرفداران زیادی دارد و افراد زیادی را به خود جذب کرده است، رژیم مدیترانه ای نام دارد. این رژیم لاغری یکی از خوشمزه ترین و متنوع ترین رژیم های لاغری محسوب می شود که سرشار از مواد غذایی با طعم های متفاوت است. برای مثال این رژیم لاغری شامل انواع میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و چربی های مفید برای قلب است.

رژیم غذایی مدیترانه ای چیست؟

رژیم مدیترانه ای اصولی بر پایه غذاخای محلی در حاشیه دریای مدیترانه دارد. شامل انواع غذاهای محلی فرانسه، اسپانیا، یونان و ایتالیا می شود. محققان به این نتیجه رسیده اند که سبک غذایی و تغذیه این دسته از افراد بسیار سالم بوده و  خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن در آن ها کم است.

فواید رژیم مدیترانه ای

تحقیقات نشان می دهد که پیروی از رژیم سنتی مدیترانه ای با کاهش بیماری های قلبی عروقی همراه است. این رژیم باعث کاهش LDL(کلسترول بد) می شود. در واقع در یک متاآنالیز که بر روی یک و نیم میلیون فرد بزرگسال انجام شد، نشان داده شد که پیروی از رژیم مدیترانه ای با کاهش ریسک مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی و مرگ و میر کل همراه بود. همچنین رژیم مدیترانه ای با کاهش وقوع برخی سرطانها، آلزایمر و پارکینسون ارتباط دارد.

منوی رژیم مدیترانه‌ای رایگان

در ادامه شما را با منوی نمونه رژیم مدیترانه‌ای ۷ روزه رایگان بیشتر آشنا می کنیم:

رژیم مدیترانه ای رایگان

می توانید سهم ها و انتخاب های غذایی را بر اساس نیازها و ترجیحات خود تنظیم کنید و به دلخواه تنقلات اضافه کنید.

شنبه

  • صبحانه: ماست یونانی با توت فرنگی و دانه چیا
  • ناهار: یک ساندویچ غلات کامل با هوموس و سبزیجات
  • شام: یک سالاد تن ماهی با سبزیجات و روغن زیتون و همچنین یک سالاد میوه

یکشنبه

  • صبحانه: بلغور جو دوسر با زغال اخته
  • ناهار: نودل کدو سبز با پنیر موزارلا، گوجه گیلاسی، روغن زیتون و سرکه بالزامیک
  • شام: یک سالاد با گوجه فرنگی، زیتون، خیار، قزل آلای پخته شده و پنیر فتا

دوشنبه

  • صبحانه: یک املت با قارچ، گوجه فرنگی و پیاز
  • ناهار: یک ساندویچ غلات کامل با پنیر و سبزیجات تازه
  • شام: لازانیا مدیترانه ای

سه شنبه

  • صبحانه: ماست با برش‌های میوه و آجیل
  • ناهار: سالاد کینوا با نخود
  • شام: سالمون آب پز با برنج قهوه ای و سبزیجات

چهارشنبه

  • صبحانه: تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با نان تست گندم کامل
  • ناهار: کدو سبز پر شده با پستو، سوسیس بوقلمون، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و پنیر
  • شام: بره کبابی با سالاد و سیب زمینی پخته

پنج شنبه

  • صبحانه: بلغور جو دوسر با آجیل و کشمش یا تکه های سیب
  • ناهار: سالاد عدس با فتا، گوجه فرنگی، خیار و زیتون
  • شام: پیتزای مدیترانه ای تهیه شده با نان پیتای گندم کامل و رویه پنیر، سبزیجات و زیتون.

جمعه

  • صبحانه: املت با سبزیجات و زیتون
  • ناهار: کاسه فلافل با فتا، پیاز، گوجه فرنگی، هوموس و برنج
  • شام: مرغ کبابی با سبزیجات، سیب زمینی سرخ کرده و میوه تازه

معمولاً نیازی به شمارش کالری یا ردیابی درشت مغذی ها (پروتئین، چربی و کربوهیدرات) در رژیم غذایی مدیترانه ای نیست، مگر اینکه سطح گلوکز خود را مدیریت کنید.

اما، ضروری است که تمام مواد غذایی را در حد اعتدال مصرف کنید.

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 42 تاريخ : يکشنبه 23 مهر 1402 ساعت: 12:54

امروزه چاقی و اضافه وزن دغدغه بسیاری از افراد است. این مشکل را در بانوان و آقایان مشاهده می کنیم. این امر به دلیل تغییر سبک زندگی افراد اتفاق می افتد. به همین دلیل افراد به دنبال انواع رژیم های لاغری کم کربوهیدرات می روند. رژیم هایی لاغری از جمله رژیم کتوژنیک و رژیم لاغری یک ماهه. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بیش تر با این رژیم های لاغری آشنا شوید.

رژیم لاغری یک ماهه بدون عوارض

شما به راحتی می توانید یک برنامه رژیم لاغری یک ماهه رایگان پیدا کرده و از آن پیروی کنید. اما این برنامه رژیم لاغری باید یک سری شرایط و ویژگی ها داشته باشد. در اامه بیش تر با ویژگی های یک رژیم لاغری یک ماهه آشنا خواهید شد.

وزن هدف داشته باشید.

در ابتدا باید بدانید که برای اینکه بتوانید به نحو احسنت این رژیم لاغری را پیش ببرید باید یک وزن هدف برای خود تعیین کنید. یعنی باید بدانید که می خواهید پس از گذشت یک ماه به چه وزنی برسید. البته این هدف گذاری باید واقع بینانه باشد.

خود را اندازه گیری کنید.

یکی از بهترین راه ها برای دیدن نتیجه و تغییرات پس از یک ماه، اندازه گیری است. زیرا میزان کاهش سایز شما می تواند نشان دهد که آیا رژیم لاغری یک ماهه شما موثر بوده است یا نه؟ از سویی دیگر می توانید بفهمید که کاهش وزن شما از کدام نواحی بوده است.

محاسبه کالری

برای اینکه بتوانید کاهش وزن داشته باشید باید میزان کالری مصرفی شما نسبت به روز قبل شما کمتر باشد. میزان کالری دریافتی شما در روز نباید کمتر از 1200 کالری باشد.

مصرف پروتئین، میوه‌ و سبزیجات را بالا ببرید.

وقتی که قصد کاهش وزن دارید باید از غذاهای کم کالری تغذیه کنید. سبزیجات، میوه ها و انواع غذاهای پروتئینی می تواند به شما کمک کند. این مواد غذایی به شما کمک می کند تا مواد مغذی به بدن شما برسد و در عین حال کالری کمتری نیز مصرف کنید.

رژیم کتوژنیک

یکی از پرطرفدارترین رژیم های لاغری در جهان، رژیم کتوژنیک نام دارد. به طور کلی رژیم لاغری کتوژنیک بر اساس و پایه مصرف پروتئین و چربی‌ های سالم طراحی شده است. این رژیم لاغری توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. همچنین باید بگوییم که رژیم لاغری کتوژنیک در ابتدا برای درمان بیماری صرع طراحی شده و مصرف شده بود. اما به مرور زمان طرفداران بسیاری پیدا کرده و محبوب شد. با رژیم کتوژنیک می توانید بین 3 الی 4 کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید. اما این میزان کاهش وزن در برخی افراد به 50 کیلوگرم نیز میرسد. به همین دلیل نمی توانیم یک عدد ثابت برای میزان کاهش وزن شما بگوییم .

در ادامه باید بگوییم که رژیم کتوژنیک انواع مختلفی دارد. انواع رژیم کتوژنیک عبارتند از:

  • رژیم استاندارد (SKD)؛
  • رژیم دوره‌ای (CKD)؛
  • رژیم هدفمند (TKD)؛
  • رژیم با پروتئین بالا.

مزایای رژیم کتوژنیک

رژیم کتو مزایای بسیاری نیز دارد. برخی از مزایا و فواید رژیم کتژنیک عبارتند از:

  • درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک
  • بر طرف کردن اختلالات در سیستم عصبی
  • درمان بیماری صرع
  • کنترل بیماری دیابت
سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 45 تاريخ : شنبه 22 مهر 1402 ساعت: 13:24

دندان مصنوعی متحرک یا  Removable Denture پروتزی است که بهترین جایگزین برای دندان های از دست رفته می باشد و تکیه گاه آن لثه و بافت ها است ، در واقع اگر به هر دلیلی شما دندان های طبیعی خود را از دست داده اید می توانید از طریق ساخت دندان مصنوعی زیبایی لبخند و امکان جویدن غذا را مجددا بدست آورید.

محاسبه قیمت ایمپلنت دندان

هزینه دندان مصنوعی بر اساس تعداد ایمپلنت مورد نیاز برای بازسازی ناحیه بی دندانی مشخص می شود.

عوامل موثر در قیمت ایمپلنت دندان

برند ایمپلنت (کشور سازنده) مورد استفاده در قیمت بسیار موثر است.

همچنین از عوامل مهم دیگر انجام پروسه درمان ایمپلنت توسط متخصصین یا دندانپزشک عمومی می باشد.

در کلینیک تخصصی فرینا جراحی کاشت ایمپلنت توسط متخصص فک و صورت و ساخت پروتز ایمپلنت توسط متخصص پروتز صورت میگیرد.

قیمت دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت (اوردنچر متکی بر ایمپلنت)

هزینه اوردنچر براساس تعداد ایمپلنت مورد نیاز و نوع برند مشخص می شود.

معمولا برای بازسازی های فک های پایین کاملا بی دندان به حداقل ٢ تا ۴ عدد ایمپلنت و برای فک بالا به ۴ تا ۵ ایمپلنت نیاز است.

طول عمر ایمپلنت دندان

در صورت رعایت بهداشت و چکاپ های منظم طول عمر درمان ایمپلنت بالای ١۵ الی ٢٠ سال می باشد.

ارتودنسی دندان چیست ؟ ( هرآنچه باید بدانید )

ارتودنسی دندان (معمولاً با بریس) اغلب برای بهبود ظاهر و هم ترازی دندان های کج، بیرون زده یا شلوغ و اصلاح مشکلات ناشی از بایت دندان ها استفاده می شود.

درمان ارتودنسی معمولاً تنها زمانی انجام می شود که بیشتر دندان های شما شروع به بیرون آمدن یا کج شدن کرده باشند.

یکی از موارد جالب در مورد ارتودنسی دندان این است که ، امروزه از هر چهار بیمار ارتودنسی یک نفر بزرگسال است. درمان نشدن دندان های نامرتب ممکن است منجر به سایر مشکلات دندانی مانند پوسیدگی دندان، بیماری لثه و مشکل در جویدن شود. ارتودنسی شکل و وضعیت سلامت دندان ها را بهتر می کند و خطر مشکلات دندانی در آینده را کاهش می دهد.

همچنین پیشرفت‌های ارتودنسی باعث شده است که درمان راحت‌تر  از همیشه برای افراد در هر سنی قابل انجام باشد.

ارتودنسی دندان چه مشکلاتی را برطرف می‌کند؟

همانگونه که اشاره شد، ارتودنسی با هدف درمان اختلالات دندانی که به طور کلی به مال اکلوژن یا همان عدم هماهنگی و جفت بودن دندان معروف هستند، مرتبط است. در واقع عواملی، چون نبودن چند دندان، کج بودن یا برآمدگی دندان‌ها و یا فشرده بودن آن‌ها به یکدیگر، می‌توانند باعث ناهنجاری‌های دندانی شوند. ناهنجاری‌های دندانی باعث مشکل در جویدن غذا شده و می‌تواند موجب فرسایش برخی از دندان‌ها گردد. این عارضه همچنین می‌تواند باعث گرفتگی و درد عضلانی شود. دندان‌های بیرون زده، آسان‌تر در معرض شکستگی و ترک‌خوردگی قرار می‌گیرند. تمیز کردن دندان‌های کج و فشرده‌شده به هم نیز کار دشواری بوده و این دندان‌ها نسبت به پوسیدگی و بیماری‌های لثه آسیب‌پذیرترند

هزینه ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

 

هزینه ارتودنسی نامرئی در حالت کلی نسبت به سایر ارتودنسی ها بیشتر می باشد که علت اصلی آن ساخت این نوع ارتودنسی در کانادا است. البته برخی مواقع ارتودنسی متحرک در ایران نیز تولید می شود که برای متقاضی هزینه به صرفه تری را در بر می گیرد. بنابراین عوامل متعددی بر هزینه نهایی ارتودنسی نامرئی تاثیر می گذارند که به شرح زیر می باشند.

  • انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی
  • نیاز به دستگاه ها و لوازم متعدد جهت درمان ارتودنسی نامرئی
  • بازه زمانی مورد نیاز یا طول دوره درمان
  • درمان تک فک یا هر دو فک
  • شدت ناهنجاری یا میزان حادی مشکل دندان
سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 61 تاريخ : دوشنبه 17 مهر 1402 ساعت: 13:53

هزینه روكش دندان پس از تراش دندان و قالبگيري توسط دندانپزشك، توسط تكنسين لابراتوار ساخته شده و با سمان (چسب روكش) چسبانده مي شود

برخلاف لمينيت هاي سراميكي كه يك ورقه چيني بوده و صرفاً سطح بيروني دندان را كاور مي كنند، روكش هاي دنداني تماماً محيط دندان را دربرگرفته و بدين ترتيب سبب افزايش استحكام دندان مي شود.

بیش تر بخوانید: ارتودنسی نامرئی

روکش دندان چیست؟

روکش دندان نوعی دندان مصنوعی است که معمولاً از جنس سرامیک یا فلز است.روکش ها برای دندان های شکسته، و یا دندان هایی که پوسیدگی و از بین رفتگی دارند استفاده می شود.

از روکش برای دندان هایی که به واسطه عصب کشی یا نازک جداره احتمال شکستگی دارند استفاده می شود.همینطور بخش تاج مربوط به دندان هایی هستند که با ایمپلنت جایگزین شده اند.

روکش ‌های دندانی روشی محبوب برای بهبود لبخند شما هستند، به‌ خصوص اگر دندان ‌های شما دارای فرسودگی، تراشیدگی، فاصله‌ های بزرگ‌ بین آن ‌ها، تغییر رنگ یا عدم سفیدی دندان باشند.

آن ها همچنین برای افرادی که به دنبال لبخندی هماهنگ و طبیعی با دندان هایی زیبا و خوش فرم هستند، مورد استفاده قرار می گیرند.

ونیرها از ماده ای قوی و بادوام با خاصیت شفاف ساخته شده اند تا ظاهری مینای دندان طبیعی داشته باشند.

برخلاف روکشی که کل دندان را می پوشاند، روکش در اصل یک پوشش نازک یا پوسته ای است که روی قسمت جلویی (قدامی قابل مشاهده) دندان طبیعی شما قرار می گیرد تا ظاهری ثابت داشته باشد.

روکش را می توان برای ترمیم یک دندان یا چندین دندان اعمال کرد و زمانی ایده آل است که دندان های شما نیاز به ترمیم قابل توجهی نداشته باشند.

با این حال، آن ها می توانند به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی استفاده شوند که شامل روش های دیگری مانند تاج های چینی، بریج ها و ایمپلنت ها می شود.

این یک گزینه خوب برای افرادی است که انواع مختلفی از دندانپزشکی را در لبخند خود دارند؛ اما مایلند لبخند یکنواخت تری با دندان های همسان داشته باشند.

روش های مختلف ساخت و قالب گیری روکش دندان

دو نوع روش برای قالب گیری و ساخت روکش دندان وجود دارد:

  • روش سنتی
  • روش دیجیتالی

معایب روکش تمام فلزی دندان

ظاهر و رنگ فلزی

اصلی‌ترین اشکال روکش های فلزی دندان ظاهر آنها است. بنابراین برای دندان‌هایی که در معرض دید قرار دارند گزینه مناسبی نیستند.

آلرژی

حدود ده درصد زنان و پنج درصد مردان به نیکل، کروم و یا برلیوم آلرژی نشان می‌دهند. آلیاژهای دندانپزشکی ساخته شده از فلزات پایه غالباً حاوی فلزات نام برده هستند و به همین علت برای برخی از بیماران ممکن است مسئله ساز شود. استفاده از آلیاژ طلا به جای این فلزات یکی از راه‌حل‌های توصیه شده می‌باشد. راه‌حل‌های دیگر روکش‌ تمام سرامیک دندان است.

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 48 تاريخ : يکشنبه 16 مهر 1402 ساعت: 20:44

بهترین دکتر ارتودنسی یک دندانپزشک متخصص است که در زمینه ردیف کردن فک‌ها و دندان‌ها تخصص دارد. شغل مهمی که متخصص ارتودنسی دارد کمک به افرادی است که دندان‌های نامرتب دارند و یا دندان‌هایشان نیاز به نوعی اصلاح یا ترمیم دارد (مثلاً کسانی که از ناهنجاری فک یا انحراف دندان و یا دندان های فاصله دار رنج می‌برند). متخصصین ارتودنسی قادرند به افراد کمک کنند که نگرانی و اضطراب کمتری در مورد وضعیت دندان‌های خود احساس کنند. در واقع کار متخصصین ارتودنسی، کمک به بهبود و اصلاح طرح لبخند دندان و ارتقاء اعتماد به نفس بیماران است.

تفاوت متخصص ارتودنسی با دندانپزشک عمومی؟

به طور کل قبل از پرداختن به متخصص ارتودنسی باید بگوییم که تفاوت متخصص ارتودنسی با دندانپزشک عمومی در میزان تخصص و همچنین شاخه خدمات و حرفه آن‌ها می‌باشد. دندانپزشک عمومی فقط دوره ابتدایی دندانپزشکی را گذرانده است و بیشتر در تشخیص و پیشگیری عوارض و ناهنجاری‌ها دندان و دهان می‌تواند به بیمار کمک کند. در حالی که متخصص ارتودنسی به صورت تخصصی با آن مواجه می‌شوند و به حل و درمان ناهنجاری‌های مربوط به فک و دندان می‌پردازند و به بیمار کمک می‌کنند تا دندان‌هایی مرتب، هماهنگ و چهره‌ای جذاب و زیبا داشته باشند. به این نکته هم توجه کنید که می‌توان گفت هر متخصص ارتودنسی یک دندانپزشک عمومی است، اما هر دندانپزشک عمومی نمی‌تواند ارتودنتیست یا متخصص ارتودنسی باشد.

چه کسانی می توانند دندان های خود را ارتودنسی کنند؟

دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی می تواند بگوید که شما می توانید دندان خود را ارتودنسی کنید و یا این که نیازی به انجام ارتودنسی ندارید. متخصص ارتودنسی دندان با توجه به ابزار های تشخیص دهنده از جمله  پرونده پزشکی بیمار، نحوه مراقبت(تغذیه در ارتودنسی)، معاینه بالینی، قالب گرفتن از دندان‌ها و عکس‌های رادیوگرافی‌ و در صورت لزوم اصلاح طرح لبخند نظر خود را در مورد این که می توانید دندان های خود را ارتودنسی کنید و یا نه بدهد و و برنامه درمانی مناسب با شرایط بیمار را برنامه ریزی می‌کند و مراقبت هایی که در طول درمان باید انجام بدهید را به شما می گوید.

چه زمانی نیاز به ارتودنسی دندان است ؟

فقط دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی دندان تایین می کند که آیا شما نیاز به ارتودنسی دندان خود دارید یا اینکه اصلا نیازی به ارتودنسی دندان خود ندارید. متخصص ارتودنسی با استفاده از گرفتن قالب از دندان‌ها و عکس‌های رادیوگرافی‌ و در صورت لزوم اصلاح طرح لبخند تایین می کند که آیا دندان های شما به ارتودنسی نیاز دارد یا ندارد. چنانچه دندان های شما احتیاج به ارتودنسی داشته باشد، متخصص ارتودنسی برنامه درمانی مناسب با شرایط بیمار را طرح ریزی می‌کند و مراقبت های بعد ارتودنسی دندان را برای بیمار توضیح می دهد.

بهترین سن برای ارتودنسی چه زمانی است؟

یکی از خدمات دندانپزشکی کودکان ارتودنسی دندان می باشد. ارتودنسی دندان مربوط به سن خاصی نمی باشد و افراد می توانند از ۳ سالگی به بعد دندان های خود را ارتودنسی کنند. بهترین سن برای ارتودنسی کردن دندان ها، دوران کودکی است. البته به معنای این نیست که این روش برای بزرگسالان مناسب نیست، این روش درمانی برای ارتودنسی بزرگسالان نیز مفید می باشد. طی سال های اخیر ارتودنسی در سنین بالا و تعداد افراد بزرگسالی که این درمان ارتودنسی را انجام می‌دهند، روندی رو به رشد داشته است. لازم به ذکر است که تفاوت‌های بسیاری بین ارتودنسی کودکان و ارتودنسی  افراد بزرگسالان وجود ندارد. برای ارتودنسی دندان های کودکان توسط متخصص ارتودنسی، می بایست باید صبر کرد تا تعداد دندان های مناسب برای انجام ارتودنسی رشد کنند.

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 46 تاريخ : يکشنبه 16 مهر 1402 ساعت: 20:42